První muž HPE v Praze: proč přijel a co zaznělo?

Taková věc se stává opravdu jen málokdy. Do Prahy, dorazilo na krátkou návštěvu vedení společnosti Hewlett Packard Enterprise. Hned pět členů managementu v čele s Antoniem Fabiem Nerim. Mužem, jehož příběh je inspirativní tím, že je firmě věrný už od roku 1995 a svou kariéru nastartoval skutečně od „píky“. Začínal v call-centru a než dosáhl nejvyšší pozice v hierarchii společnosti, prošel pestrou paletou manažerských pozic.

Z mého pohledu bylo při setkání se zákazníky i zaměstnanci cítit, že máme po letech ve vedení člověka, který dokonale rozumí produktovému portfoliu a celému našemu byznysu. Někoho, kdo si ‚odžil‘ vývoj společnosti, zná zákazníky, obchodní modely a zároveň ví, kam chce s firmou dojít. Prošel si v Hewlett Packard v zásadě baťovským systémem a nejspíš i díky tomu netápal ani při hledání odpovědí na hodně konkrétní otázky. Co mám zpětnou vazbu, lidé ocenili i to, že nejde o úplně typického manažera s naučeným širokým úsměvem, ale spíš o zkušeného pragmatika, který působí autenticky,“ říká Jan Kameníček, ředitel české pobočky HPE.

Praha – čísla i pivo

Proč si Antonio Neri (CEO), společně s Philem Davisem (Chief Sales Officer), Jimem Jacksonem (Chief Marketing Officer), Alanem Mayem (Chief People Officer) a Jennifer Templovou (Chief Communication Officer) vybrali z evropských měst pro letošní návštěvu právě Prahu? Podle Jana Kameníčka i díky mimořádně dobrým obchodním výsledkům, kterých česká pobočka za poslední měsíce dosahovala. „Nejde jen o dvouciferný růst v loňském roce, ale i o unikátní podíl na trhu v oblasti serverů, kde jsme v posledním kvartále dokázali získat více než poloviční podíl z celého trhu – tedy prodat více serverů a úložišť, než všichni naši konkurenti dohromady. Jsme celosvětově osmí v prodeji infrastruktury jako služby (GreenLake), před Francií, Itálií, Švýcarskem či Belgií. Náš Inside Sales HUB byl v loňském roce v prodejních výsledcích nejlepší na světě. Techničtí pracovníci z pražského TechHubu přispívají podporou prodeje v 70 zemích a nabídky zpracovávají v 19 jazycích,“ říká ředitel pražského zastoupení a s úsměvem dodává: „Ale samozřejmě jsme využili příležitost ukázat našim kolegům z globálního vedení i krásnou Prahu a ochutnat skvělé české pivo.“

Hybridní IT a data

Zástupci globálního managementu společnosti absolvovali v Praze hned tři setkání. Kulatý stůl s VIP zákazníky, jednání s managementem klíčových partnerů lokálního HPE a především „All employee meeting“, tj. setkání se zaměstnanci pobočky. Co během nich zaznělo? Především se často opakovaly tři pilíře strategie firmy, jenž se týkají (1) Edge Centric, (2) Cloud Enabled, (3) Data Driven Enterprise. 

První dvě se týkají především dalšího rozvoje hybridního IT, kdy firmy zpracovávají pořízená data co nejblíže místu jejich generování, místo aby je hromadně zpracovávaly v cloudu. Nedochází tak k latencím u aplikací, a šetří se náklady za přenos dat. Do cloudu by pak měla mířit především data, která budou sdílena v globálním měřítku s ostatními pobočkami společnosti.

Třetí pilíř se věnuje obrovskému rozmachu dat. V této souvislosti zmínil Antonio Neri nejčerstvější akvizici společnosti HPE, která za 1,3 miliardy dolarů koupila společnost Cray – ikonu v oblasti superpočítačů a high performance computingu. Připomněl, že by byl rád, aby část technologií určených zejména pro vědecké účely přešla v brzké budoucnosti i do komerčních zařízení. Zároveň zdůraznil pokroky s vlastním konceptem The Machine, který změní paradigma v oblasti architektury počítačů, kdy pracuje se zcela jiným typem paměti a díky tomu dokáže zpracovávat obrovský balík dat v reálném čase.

Zároveň Antonio Neri upozornil, že už 18. června začne v Las Vegas tradiční HPE Discover – nejzásadnější konference společnosti. Co na ní zazní? I to v Praze naznačil. „Podle všeho se dočkáme oznámení v oblasti inteligentních úložišť a zároveň markantního rozšíření portfolia v oblasti servisu, kdy do budoucna bude velká část infrastruktury prodávána formou služby“, uzavírá Jan Kameníček.